فولیکول آنترال چیست؟
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

ولیکول های آنترال چه هستند و چگونه باروری را تخمین می زنند؟

از لحاظ تئوری، اگر بدانید چه تعداد فولیکول در داخل تخمدان وجود دارد، می توانید یک ایده از تعداد تخمک داشته باشید. شمارش فولیکول در تخمدان ها غیرممکن است، زیرا آنها بسیار کوچک هستند. با این حال، هنگامی که فولیکول به یک مرحله خاص می رسد، می توان آن را از طریق سونوگرافی مشاهده کرد.

هر روز فولیکول های اولیه توسط سیگنال های هورمونی بیدار می شوند و شروع به رشد می کنند. تا زمانی که آنها به زندگی ادامه دهند و به مرحله بعدی برسند، بزرگتر و بزرگتر می شوند. یکی از این مراحل مرحله سوم است. در طی این زمان، فولیکول حفره مایع پر شده به عنوان آنتروم را به دست می آورد. فولیکول ها با آنتروم فولیکول های انترال می باشند. آنها بین قطر 2 تا 10 میلی متر اندازه گیری می شوند. برای برخی از دیدگاه، فولیکول آنتروم که اکنون 5 میلیمتر است، 200 برابر بزرگتر از فولیکول اولیه است (اندازه طبیعی فولیکول برای بارداری).

فولیکول های انتروم در نهایت در سونوگرافی قابل مشاهده هستند. تحقیقات نشان داده است که تعداد فولیکول های آنتروم فعال بر روی تخمدان ها به تعداد بالقوه موجود در تخمک ها بستگی دارد.  فولیکول های آنترال سطوح بالاتر هورمون شناخته شده به عنوان هورمون ضد مولر (AMH) تولید می کنند. این هورمون در خون شما جریان دارد. اندازه گیری سطح AMH از طریق خون، روش دیگری برای ارزیابی ذخایر تخمدان است.

آزمون AFC چیست؟

تعداد فولیکول های آنترال یک آزمایش باروری است. این کار از طریق سونوگرافی ترانس واژینال انجام می شود، گاهی اوقات بین روزهای 2 و 5 سیگنال انجام می شود. تکنولوژی اولتراسوند هر تخمدان را بررسی می کند و تعداد فولیکول های بین 2 تا 10 میلی متر را شمارش می کند. پزشک شما ممکن است این آزمایش را برای بررسی موارد زیر انجام دهد:

ادامه در لینک زیر 

فولیکول آنترال چیست؟

 

 





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: